Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Στα πεζοδρόμια συνάντησα τον Χριστό.....παπα- Φιλόθεος Φάρος

π.Λίβυος

                                                                              
      παπα- Φιλόθεος Φάρος
       Την ορθόδοξη παράδοση, λοιπόν, από την οποία αντλούσα τις θεραπευτικές δυνατότητες μου, δεν την γνώρισα στις αίθουσες της θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου άκουσα μόνο διανοητικούς ορισμούς για την αγάπη, την ταπεινοφροσύνη, την κοινωνία, και όπου βίωνα την πιο ψυχρή αδιαφορία του ανθρώπου για τον άνθρωπο, την υποκρισία της εξωτερικής ευπρέπειας και ευσέβειας και την ιδιοτέλεια των ανθρώπων που ασχολούντο ακόμη  και με την θεολογία για να έχουν την θέση που θα τους εξασφάλιζε μια άνετη ζωή, στην οποία και μόνο έδειχναν να πιστεύουν παρά τις λεκτικές θεολογικές κορώνες.          

Την ορθόδοξη παράδοση από την οποία αντλούσα τις θεραπευτικές μου δυνατότητες, την είχα βιώσει με τις πόρνες και τους χασικλήδες της Τρούμπας στον Πειραιά, όπου το κουρείο του πατέρα μου στο οποίο εκείνος με πήρε να δουλέψω όταν ήμουν έντεκα χρόνων, όχι για λόγους οικονομικούς, αλλά γιατί πίστευε ότι εκεί θα αποκτούσα πολύτιμες γνώσεις για την ζωή. Οι πόρνες και οι χασικλήδες της Τρούμπας δεν εστηρίζοντο στην δική τους δικαιοσύνη, όπως οι καθώς πρέπει ευσεβείς, και γι αυτό όχι μόνο δεν είχαν έπαρση αλλά είχαν μια αυθόρμητη ταπεινοσύνη.

Δεν έκαναν καμία προσπάθεια να αποκρύψουν την κατάντια τους. Δεν κάλυπταν την παλιανθρωπιά τους, με μάσκα υποκριτικής ευπρέπειας. Δεν έκρυβαν την οργή τους με ανατριχιαστικά ευγενικά χαμόγελα, και είχαν μια γνήσια πίστη στη δύναμη και στην αγάπη του Θεού, γιατί αν και ομολογούσαν την κατάντια τους, δεν σταματούσαν να ζητούν και να ελπίζουν χωρίς μεγαλορρημοσύνες στο έλεος του. Αλλά πάνω από όλα αυτοί οι μεγάλοι αμαρτωλοί βίωναν και ακτινοβολούσαν την πιο καίρια χριστιανική αρετή, που είναι η χωρίς όρους και προϋποθέσεις του άλλου, οποιοδήποτε κι αν είναι η κατάντια του, που είναι, όπως λέει ο Χρυσόστομος, το κατ’ εξοχήν θεϊκό γνώρισμα. « Γίνεσθε ουν οικτίρμονες» λέει ο Χριστός, «καθώς και ο πατήρ ημών οικτίρμων εστί»(Λουκ. 6.36). Μόνο οι πόρνες και οι χασικλήδες μπορούν να αποδέχονται τους άλλους ανεπιφύλακτα γιατί έχουν πλήρη επίγνωση της δικής τους κατάντια και όχι εκείνοι που είναι βέβαιοι για την αρετή τους. Γι αυτό και ο Χριστός απευθυνόμενος σε αυτούς τους τελευταίος διακήρυσσε: «οι τελώναι και αι πόρναι προάγουσιν υμας εις την βασιλεία του Θεου»(Ματθ. 21.31).

Αλλά την ορθόδοξη παράδοση από την οποία αντλούσα τις θεραπευτικές μου δυνατότητες την είχα γνωρίσει και από όλους αυτούς τους απλούς ανθρώπους που την ζούσα όχι μόνο χωρίς να κάνουν κηρύγματα, αλλά χωρίς να το συνειδητοποιούν και αυτοί οι ίδιοι, όπως εκείνος ο υποδηματοποιός, τον οποίο υπέδειξε στον Μ. Αντώνιο ο Θεός, όταν εκείνος τον ρώτησε εάν υπήρχε μεγαλύτερος Άγιος από αυτόν. Πρόκειται για εκείνους τους απλούς ανθρώπους από τους οποίος γνώρισαν ο Ντοστογέφσκυ και ο Παπαδιαμάντης την Ορθοδοξία και οι οποίοι την ακτινοβολούν με τις απλές στιγμές και κινήσεις της καθημερινής ζωής σε αντίθεση με τους διανοούμενους που, τουλάχιστον στον έργο του Ντοστογέφσκυ, είναι φορείς είναι της αλλοτριώσεως και της παρακμής. Αυτοί οι απλοί άνθρωποι είναι οι πραγματικοί άγιοι, γιατί εκτός του ότι βιώνουν ουσιαστικά το πνεύμα του Χριστού, παραμένουν άγνωστοι, και δεν αποκομίζουν τιμές και δόξες από τους ανθρώπους. Η απουσία τέτοιων πραγματικών αγίων, είναι η πιο κρίσιμη έλλειψη της σύγχρονης ζωής. Εγώ προσωπικά ένα μόνο άγιο γνωρίζω. Είναι ένας αγράμματος ξυλουργός. Ένας φτωχός οικογενειάρχης. Ένας ακαταπόνητος δουλευτής. Πρόθυμος να κάνει ότι του ζητήσεις. Που τον κάνεις ότι θέλεις και δεν διαμαρτύρεται ποτέ. Που χρεώνει για την θαυμάσια δουλειά  του μόνο του μεροκάματο του. Που δεν καυχάται για τίποτε. Που δεν διαμαρτύρεται και δεν παραπονιέται για τίποτε, όχι γιατί είναι ανόητος αλλά γιατί είναι πραγματικά άγιος. Αλλά γι αυτή την πραγματική αγιότητα δεν έχει μάτια ο σύγχρονος άνθρωπος και αναζητεί αγιότητα στις κακόγουστες παραστάσεις, στα μεγάλα λόγια, στην επίδειξη, στην λάμψη, στα πυροτεχνήματα και στα είδωλα.


 Πηγή: π. Φιλόθεος Φάρος- Η αλλοίωση του Χριστιανικού Ήθους

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014

ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ

Πηγή: Μονοπάτια που διασταυρώνονται

Το δίλημμα να ζεις ως πρόσωπο ή σαν προσωπείο (: μάσκα).
(Έργο π. Σταμ. Σκλήρη)
Με πέρασαν στη στιγμή γι'αυτόν που δεν ήμουν, 
δεν το διέψευσα και χάθηκα.
Όταν θέλησα να βγάλω τη μάσκα,
ήταν κολλημένη στο πρόσωπο μου.
Όταν την έβγαλα και κοιτάχτηκα στον καθρέφτη,
είχα ήδη γεράσει. 
                                             Άλβαρο ντε Κάμπος




Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

H Φωτογραφία της Χρονιάς 2014 και η... παράξενη ιστορία της

Η Φωτογραφία της χρονιάς για το World Press Photo, είναι διά χειρός του Αμερικανού φωτογράφου John Stanmeyer για τις ανάγκες του National Geographic...
Γιατί άραγε; Τι νομίζετε ότι απεικονίζει; 



Νομίζει κανείς πως είναι μία ομάδα Αφρικανών που σε στιγμές ρομαντισμού φωτογραφίζουν το φεγγάρι. Κι όμως. Η λήψη που πραγματοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2013, στις ακτές του Djibouti, δείχνει Αφρικανούς μετανάστες  την ώρα που ...«στοχεύουν» προς το φεγγάρι, μήπως κι έτσι «πιάσουν» σήμα κινητής από την γειτονική Σομαλία. Κι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να έρθουν σε επαφή με τους δικούς τους στις χώρες απ’ όπου προέρχονται ή στις χώρες στις οποίες ελπίζουν να καταλήξουν μετά από ένα τεράστιο ταξίδι.

Το Djibouti, το μικρό κρατίδιο στη Βορειανατολική όχθη της Αφρικανικής ηπείρου, γειτονεύει με την Αιθιοπία, την Ερυθραία και τη Σομαλία, ενώ είναι γνωστό σταυροδρόμι για όλους εκείνους που ξεκινούν από τις πολύπαθες χώρες τους, για να φτάσουν είτε στη Μέση Ανατολή, είτε στην Ευρώπη ως μετανάστες. Οι μετανάστες της φωτογραφίας και όλοι εκείνοι που φτάνουν στις όχθες, ξέρουν πως αν πιάσουν σήμα από τη γειτονική Σομαλία, θα μπορέσουν να στείλουν SMS στους οικείους τους, πολύ φτηνότερα απ’ ότι αν χρησιμοποιήσουν τον ένα και μοναδικό πάροχο εκεί, την Djibouti Telecom.
Η φωτογραφία αυτή είναι από εκείνες τις σπουδαίες φωτογραφίες που λένε περισσότερες από χίλιες λέξεις. Λέξεις για την παγκοσμιοποίηση, την ανέχεια, την διαφορά ανάμεσα στον πρώτο και τον τρίτο κόσμο, την τεχνολογία.  Είναι από τις φωτογραφίες εκείνες που κερδίζουν βραβεία γιατί έχουν κάτι σημαντικό να πουν.
SOURCE

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Γνωρίζω τον Απόστολο Παύλο - ταξιδεύω μαζί του

Δημιουργώντας συνεργατικούς χάρτες με ομάδες 
  • Αξιοποιώντας τα εξής διαδραστικά εργαλεία: 
padlet - Scribble Map - ThingLink - Φωτόδεντρο 
  •  Α΄  ΦΑΣΗ: Διαδραστικό περιβάλλον εργασίας ομάδων
1η ομάδα/ποια τα συναισθήματα του Παύλου πριν τη συνάντηση με το Χριστό:

2η ομάδα/ποια τα συναισθήματα του Παύλου κατά τη στιγμή της "σύλληψης":


3η ομάδα/ποια τα συναισθήματα του Παύλου μετά τη συνάντηση:


4η ομάδα/Με ποιο τρόπο απεικονίζει ο ζωγράφος την παρουσία του Χριστού και τι θέλει να τονίσει;

The Conversion of St Paul 1601 1602 - Peter Paul Rubens

  •  Β΄ ΦΑΣΗ: Διαδραστικό περιβάλλον εργασίας ομάδων:



http://nzals.blogspot.gr/2014/02/8.html

4η ΟΜΑΔΑ:




Στόχος της ομάδας είναι, αφού λάβει υπόψη:


¡το διάγραμμα της δράσης του Απόστολου Παύλου (διαδραστικό βιβλίο), καθώς και τη σχετική δραστηριότητα από το φωτόδεντροhttp://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1399?locale=el ,


¡τις πληροφορίες από τη Βικιπαίδεια στο σχετικό για τον Απόστολο Παύλο λήμμα

να δημιουργήσει μια παρουσίαση/έναν εννοιολογικό χάρτη αξιοποιώντας το συνεργατικό  εργαλείο παρουσιάσεων Prezi (σημαντική και η μουσική επένδυση της παρουσίασης) με τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής του Αποστόλου από τις διάφορες  φάσεις της ζωής του.
(με βάση το πλούσιο εικονογραφικό υλικό σχετικά με το θέμα του «Φωτόδεντρου»),

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Jerusalem !!!

Δυο πανέμορφα HD βίντεο μέσα από το φακό του National Geographic για τους Αγίους Τόπους και την πόλη της Ιερουσαλήμ...
που μπορούν να αξιοποιηθούν σε πολλές διδακτικές ενότητες Γυμνασίου & Λυκείου:

1. Ένα σύντομο Trailer -  http://www.jerusalemthemovie.com/


2. και ένα μεγαλύτερο σε χρονική διάρκεια!

Για το ίδιο θέμα: 

colors of Jerusalem    -    Η Ιερουσαλήμ μέσα από τους χάρτες της Google   -   The place where Jesus was baptized

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Θαύμα της Παναγίας στην φλεγόμενη Συρία...

 ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ:

ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΣΑΝΤΙΝΑΓΙΑ



ROMFEA.GR | 
Ένα θαυμαστό γεγονός πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Γυναικείο Μοναστήρι της Παναγίας της Σαϊντανάγια στη Συρία.
Να αναφερθεί ότι ο συνεχιζόμενος εμφύλιος πόλεμος έχει καταστρέψει πολλά χριστιανικά ιδρύματα, ενώ εκτόπισε χιλιάδες χριστιανούς από τα σπίτια τους.
Σύμφωνα με μαρτυρίες τον περασμένο μήνα μια ομάδα ανταρτών εκτόξευσε ρουκέτα εναντίον της Μονής.
Οι μοναχές που βρισκόταν μέσα στο Μοναστήρι ένιωσαν έναν μεγάλο θόρυβο, και το έδαφος να δονείται.
Το μόνο σίγουρο ήταν ότι η ρουκέτα θα κατέστρεφε το Μοναστήρι και οι μοναχές θα σκοτωνόνταν.
Όμως εκ θαύματος δεν συνέβη το παραμικρό και οι μοναχές αναρωτήθηκαν για την “τύχη” της ρουκέτας.
Λίγες μέρες αργότερα ένας ανώτατος αξιωματικός του Συριακού στρατού επισκέφθηκε την Μονή, για να εορτάσει τα Χριστούγεννα και την νέα χρονιά.
Κατά την διάρκεια της επίσκεψης ο ανώτατος αξιωματικός, ρώτησε αν στο Μοναστήρι συνέβη κάτι ασυνήθιστο τελευταία.
Οι μοναχές ανέφεραν το περιστατικό με την ρουκέτα που εκτοξεύτηκε κατά της Μονής, η οποία τελικά αναρωτηθήκαν πως δεν τους χτύπησε.
Τότε ο αξιωματικός έμεινε έκπληκτος ακούγοντας από τις μοναχές το συμβάν και επιβεβαιώθηκε αυτό που ο ίδιος είδε.
Συγκεκριμένα ο Αξιωματικός είδε την στιγμή που οι αντάρτες εκτόξευσαν την ρουκέτα εναντίον της μονής, όμως τόσο αυτός όσο και άλλοι αξιωματικοί είδαν κάτι ασυνήθιστο και εκπληκτικό.
Ενώ η ρουκέτα επλησίαζε να χτυπήσει το Μοναστήρι, ξαφνικά μια γυναίκα ντυμένη με μπλε άμφια, εμφανίστηκε στον ουρανό και έπιασε την ρουκέτα στα χέρια Της και την έριξε μακριά.
Αυτό αμέσως προκάλεσε μεγάλη έκπληξη και απορία σε όλους. Ο στρατηγός αναρωτήθηκε ποιά ήταν αυτή η Κυρία που ήταν ντυμένη στα μπλέ με μια εκπληκτική χάρη γύρω Της.
Τελικά κατάλαβαν ότι δεν ήταν καμιά άλλη από την Υπεραγία Θεοτόκο την Μητέρα Χριστού του Θεού, Κυρίου και Σωτήρα μας.